Le rotax est beaucoup plus solide et puissant (ne pas oublier qu'un moteur avionné doit être fiable (même si en ULM le moteur est par principe une option qui … more than 90 m² and the rest of the premises being shared between offices and waiting room and meeting. SB-912 i-009iS / SB-912-071UL SB-914-053UL SERVICE BULLETIN Replacement of oil filter for ROTAX ® Engine Type 912 iS, 912 and 914 (UL Series) ATA System: 79-00-00 Lubrication system MANDATORY 1) Planning information To obtain satisfactory results, procedures specified in this publication must be accomplished with Le moteur à turbo Rotax 914 offre plus de performance à haute altitude tout en étant plus léger que ses concurrents. Stages de mécanique orientés Rotax série 9. Two were fitted with the split two exhaust systems - one for each bank - while the third was running the four into 1 rotax system. Le rotax ayant l'avantage d'être carter sec ! Resist all temptations to build it otherwise. This it not an OEM Rotax kit and it will void the engine waranty ! Configuration: Highlander serial number 239, taildragger, Rotax 912, Kiev prop set at 11 degrees, extreme gear, VG's, flap gap seals, 694 pounds empty weight, me and around 6 gallons of gas. Réfection ALLEGRO 912 sw N° : 04-134. VERSION. Rotax-Owner.com is a web based support system which provides a common access point for locating key Information - Education - Support for their Rotax Aircraft Engines such as the Rotax 912, Rotax 914, Rotax 912 iS, Rotax 915 iS, Rotax 503 and Rotax 582. MAX RPM. Owners claims 10% more power and 12l/h @ 5000rpm TORQUE. The Rotax 912 iS Sport engine offers a TBO (time between overhauls) of 2,000 hrs. Ils ont étés avantageusement (sauf pour le porte monaie) remplacés par des 912 Rotax. Lustrage fuselage et réfection divers. AVIREX now has premises divided into four parts: a 220 m² workshop for storing the appliances, a 128 m² motor repair and maintenance workshop, a 100 m² motor and accessory stock, a spare parts shop. The Rotax 912 is a horizontally-opposed four-cylinder, naturally aspirated, four-stroke aircraft engine with a reduction gearbox. 2-1 intake ECU w/harness & sensors Dual pumps FPR Weld-on injector bungs EFI installation kit Picture shows installation on a DynAero MCR-01 w/912ULS. Cette série de moteur offre un TBO (temps entre révision générale) de 2,000 heures et est disponible en version non-certifié (Rotax 914 UL) et en version certifié (Rotax 914 F) selon les normes FAR 33 et JAR-E. Christophe Huchet, au sein de l’association AFAero, propose des stages de formation technique concernant les Rotax série 9 (912, 912S, 912iS, 914…) en s’adressant aux pilotes, propriétaires ou non d’ULM, constructeurs amateurs, instructeurs, etc. Contactez-nous +33 (0)3 27 33 20 20. ALLEGRO en Réception pour une remise en forme. Découvrez dans la catégorie moteurs Rotax - AVION - ULM tous les moteurs ROTAX avec tous les accessoires de pièces détachées, carburateurs... Pour les passionnés de l’aviation depuis 1996. Rotax 912ULS 100 hp (75 kW) installation in a Blue Yonder Merlin EZ Pusher engine installation of two Rotax 912ULSs in a Lockwood Aircam Rotax 912ULS with tuned exhaust in a Dyn'Aéro MCR01 with 3-blade hydraulic CSU propeller.. 912 iS 1 / iSc 2 Sport … Troy Woodland and Steve Henry have told me to keep it simple, light and fun. HIGH PERFORMANCE. Les stages ont lieu en Bretagne, sur la base LF3557, ou sur votre site. 3 X Raven EclipsR 912 with 80hp engines all around 3-400hrs ttis flying same legs together returned exactly the same fuel consumption. ... Moteur ROTAX 912 A2 JAR-22 80CV Rotax 912 Aircraft Engines Maintenance overhaul, Rotax 912 Flugmotor Instandsetzung AVIREX Official BRP-Powertrain distributor for ROTAX® Aircraft engines. Avec Peinture des 1/2 ailes Avant, capots & carénage. ... PESZKE 19 YACCO lubrifiant 7 Produits MECARUN 7 Pièces pour Moteur ROTAX 8 STROBES RAYLIGHT 3 BILLETS CADEAUX SURVOL DU PERCHE 0. Build philosophy: Per the manual.